12.25.2012

163. Tuesday / lekki czeko-bananowy suflet z ricotty

 czeokladowo-bananowy suflet z ricotty, kawa z mlekiem i syropem waniliowym
chocolate-banana ricotta souffle, coffee with milk and vanilla syrup

Samotny wigilijny wieczór - nie było źle. Dzięki, Koka. Bo... Święta już się prawie skończyły, czy nie?

Przepis mówi "podawać natychmiast" i tu przyznaję rację. U mnie to nie było takie "natychmiast" i wyrośnięty suflet niestety zdążył opaść. Mogę Was tylko zapewnić, że smakował wspaniale ;)

 

/1 porcja/
- 100g ricotty
- 1 banan
- 1 łyżka kakao
- 1 jajko + 1 białko
- odrobina oliwy do wysmarowania kokilki

Na początku zmiksować na gładką masę w blenderze banana i kakao. Następnie dodać ricottę i żółtko, ponownie zmiksować. W osobnym naczyniu ubić białka na sztywną pianę i delikatnie wymieszać z masą bananowo-serową. Nałożyć do kokilek, delikatnie ubić i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200*C na najniższą półkę na 15 minut. Podawać natychmiast.

49 komentarzy:

  1. wierzę ,ze tak smakował , wygląda pysznie !
    samotnie .. trochę tak smutno ;/ życzę ci jeszcze raz spokojnie i miło spędzonego światecznego czasu ;**

    OdpowiedzUsuń
  2. Samotne święta??? Czemu nie spędzałaś Wigilii z rodziną :(

    Suflet wspaniały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, wszystko przez wyjazdy, nie moje... :( Praca, praca wymaga.

      Cieszę się, że się podoba.

      Usuń
  3. Suflet wygląda apetycznie. Bardzo fajny przepis. Na pewno skorzystam..

    Przykro mi, że Wigilię spędzałaś sama :( W gronie rodzinnym to co innego bo przecież Święta powinno się spędzać gronie najbliższych.. Mam nadzieję, że za rok właśnie tak je spędzisz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, oby się skończyły. Wszystko zamknięte, muszę do sklepu, chcę Pepsi- sama wiesz^^:D

    I za trzy dni to ja pęknę;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, pewnie jakieś małe sklepy z Pepsi już dziś będą otwarte ;p

      Na zdrowie :P Święta są raz w roku.

      Usuń
  5. Uwielbiam wszystko co ma w sobie kakao a tutaj jeszcze banan..z pewnością smakuje cudownie. Muszę wypróbować. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem święta powinny trwać trochę krócej :) Ale ten suflet, mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wierzę że smakował wspaniale bo jak dla mnie wszystkie potrawy z ricottą są pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. wierzę, że był pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda świetnie ;) wypróbuję po świętach ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że nie było tak źle. Zawsze jest tyle przygotowywania, a same święta mijają błyskawicznie. Mam nadzieję, że następnymi będziesz się radować z najbliższymi Ci osobami. *:

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bosko, a patrząc na składniki tak też musi smakowac. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Po Świętach na pewno skuszę się na ten przepis! Póki co na śniadanie ukochane kluski z makiem <3

    OdpowiedzUsuń
  13. fajne śniadanie:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Potwierdzam! :D Suflet jest pyszny :3

    OdpowiedzUsuń
  15. jak zobaczyłam tytuł wpisu "czeko" to przypomniała mi się taka piosenka http://www.youtube.com/watch?v=na1S2ASijC8 posłuchaj sobie i uśmiechnij się :*

    i masz rację, święta szybko się skończą, więc głowa do góry :)) dasz radę, z takimi pysznymi śniadankami jestem tego pewna!
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. śniadanko wyborne.
    co do świąt, mam nadzieję,że jakoś poradziłaś sobie z tą samotnością, myślę tutaj o stanie psychicznym.. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie robiłam sufletu, ale ten wydaje się być bajecznie prosty i niebiańsko smaczny, więc dlaczego nie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze tylko sabat ciotek plotkujących o każdym członku rodziny i tak, mamy koniec świąt ;).

    OdpowiedzUsuń
  19. Święta? To przerwa świąteczna z jedzeniem i spaniem ot co! :)
    Ściskam mocnoooo!

    Suflet na śniadanie ło rajuuu byłabym w raju!

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie jadłam ani nie robiłam ale chyba czas spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. o i tak suflet idealny na po Wigilijne lekkie śniadanie:) A przy okazji Wesołych i pysznych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  22. W życiu nie jadłam, ale możliwe, że w najbliższym czasie spróbuję. ^^

    OdpowiedzUsuń
  23. Kakao z bananem to idealny duet :)

    OdpowiedzUsuń
  24. jak dla mnie finisz świąt był rano - miało być rodzinnie, a wyszło jakbym była jakimś otusiderem.

    płytkę Zeusa i Happysadu:) miałam te płytki kupić po świętach, bo niestety mój budżet nie pozwalał mi na wcześniej :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wierzę, że kolejne święta będą już dla Ciebie jak najbardziej udane... Sama nie miałam okazji spędzać świąt samotnie, ale chyba zaryzykuję stwierdzeniem, ze potem docenia się jeszcze bardziej każde święta w rodzinnym gronie.
    A wracając do tego, co pisałam kilka tygodni wcześniej... moje plany z Domem Dziecka nie do końca wypaliły-wigilię spędziłam w domu, ale za to w Mikołajki byłam śnieżynką dla kilkunastu małych dzieci. Coś czuję, że to nie był ostatni raz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno będzie słodko :-). Może sernik (zobaczę czy uda mi się zrobić jakieś ładne zdjęcia), babeczki z dzisiejszego wpisu i zaktualizuję zdjęcia do jednego z przepisów, który już jest na blogu. I jest jeszcze coś świątecznego, typowo śniadaniowego :-).

      Usuń
    2. Stwierdziłam, że prowadzenie takiego bloga pochłania zbyt dużo czasu i przestaje mi sprawiać przyjemność. Męczyło mnie codzienne fotografowanie i chyba za dużo myślałam o tym co zjem. Powody takie same jak przy poprzednim blogu (pisałam Ci już kiedyś w jakimś mailu, pamiętasz?). Potem jeszcze doszedł problem z dodawaniem zdjęć na bloga kulinarnego (brak miejsca w galerii), więc postanowiłam usunąć zdjęcia śniadań z mybkfst no i wtedy usunięcie bloga stało się sprawą oczywistą ;).

      Usuń
  26. zapowiada się pysznie :) akurat mam ricottę w lodówce, tylko obawiam się, że ten przepis będzie musiał trochę zaczekać. Po świętach, czuję, że długo nie będę miała ochoty na słodkie :D
    jeszcze tylko jutro i będzie po świętach :)

    OdpowiedzUsuń
  27. W lodowce u mnie stoi Ricotta, z którą nie wiedziałam co zrobić. Pomysł już w ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  28. what a great new recipe with bananas,

    OdpowiedzUsuń
  29. wygląda niepozornie, ale po składnikach czuję smakowitości :)

    OdpowiedzUsuń
  30. No jasne, że się już kończą. Najgorsze za Tobą:) A z takim sufletem to ja chętnie bym spędziła święta:)

    OdpowiedzUsuń
  31. tak wygląda pysznie;)
    fakt, jutro już będzie po świętach tak to jest, czeka się czeka a mijają w oka mgnieniu

    OdpowiedzUsuń
  32. Pyszny musi być taki suflet! :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Mmm, pychotka :) Ano, święta na szczęście (!) już się kończą.

    OdpowiedzUsuń
  34. ładny Pan Suflet, ładny :)

    OdpowiedzUsuń
  35. czasem nawet będąc wśród rodziny jesteśmy samotni..
    takie coś bym chciała, ale i tak nie zrobię bo jestem leniem :D
    Miłego wieczora ! :*

    OdpowiedzUsuń
  36. suflecik wygląda bardzo smakowicie ;)

    huh samotna Wigilia nie brzmi miło, ale z drugiej strony można na to spojrzeć inaczej -> wreszcie czas dla siebie, a tak mało go mamy na codzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wiesz, u mnie w domu zawsze jest przygotowane nakrycie dla "wędrowca" podczas Wigilii, więc trzeba było wcześniej pisać, że planujesz taki suflecik, to bym zorganizowała jakiś transport z Niemiec ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Tak jakoś się utarło, że Święta trzeba spędzać z rodziną i koniec kropka, a samotnie to źle. Niektóre rodziny spotykają się więc "z konieczności", żeby pokłócić się przy stole i trudno ten czas razem nazwać mile spędzonym:) Przez takie stereotypy Święta samotnie wydają się "smutne", a przecież chyba nie musi tak być? A rodzina jak się kocha to przez cały rok i znajdzie czas, żeby się spotkać w innym terminie;)

    Tak myślę:) A suflecik zapowiada się smakowicie, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  39. Mmmm... Taki suflecik to ja chętnie ^^

    OdpowiedzUsuń
  40. Czy zamiast ricotty (nie mam) mogę użyć twarogu sernikowego? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nie wiem, bo nie próbowałam. Wydaje mi się, że tak, no ale głowy nie dam.

      Usuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.