4.06.2013

264. Saturday / gofry sernikowe - moje nowe ulubione.

gofry sernikowe podane z truskawkami i dżemem brzoskwiniowym
cheesecake waffels served with strawberries and peach jam

Dziś szykuje się zabiegany dzień. Korepetycje, z których za nic nie chciałam zrezygnować nawet na rzecz kina, zostały z nim pogodzone. Tym samym szczęśliwie sącząc kawę z plikiem kolejnych zadań będę oglądać ze znajomą Spring Breakers, co kreuje całkiem przyjemną sobotę. Na obowiązki będzie czas jutro.

Śniadanie? Idealne. Pośród wszystkich gofrów, które do tej pory robiłam, te bezapelacyjnie zajmują pierwsze miejsce. Idealnie chrupkie z zewnątrz, delikatne i jakby kremowe w środku. Wiem, że zrobię je jeszcze nie raz, nie dwa. Wierzcie mi, że kiedy się ich spróbuje, po prostu czuje się, że będzie się je powtarzać, powtarzać, powtarzać...

/1 porcja/
- 1/2 szklanki mąki żytniej
- 70g twarożku sernikowego
- 1 jajko
- 1 łyżka stopionego masła
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- mleko (3-4 łyżki)
- 1 łyżeczka cukru trzcinowego

Najpierw przesiewamy mąkę z cukrem i proszkiem do pieczenia, następnie dodajemy resztę składników (mleko dodajemy do uzyskania gęstej, ale nie zbitej konsystencji) i miksujemy na gładką masę. Gofrownicę przecieramy natłuszczonym wacikiem i nagrzewamy. Kiedy osiągnie odpowiednią temperaturę, wlewamy masę i pieczemy do zarumienienia. Podajemy ciepłe lub zimne z ulubionymi dodatkami.
Inspiracja

ask.fm

68 komentarzy:

  1. Mistrzyni planowania:)
    Mam (chyba) taką samą gofrownicę (lidl, tak?) niestety, jakaś felerna - obojętnie, jak ustawię zawsze w jednym miejscu przypieka za bardzo. Gofry smaczne ale niezbyt fotogeniczne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E, nieważne, jeśli gofry wychodzą Ci niefotogeniczne. Przecież liczy się smak!

      Usuń
  2. koniecznie muszę je zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie no, po prostu włamię Ci się dzisiaj do domu i ukradnę tą super serduszkową gofrownicę! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiadają się świetnie. :)
    Daj znać jak film. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne... i na pewno pyszne Myślisz, że wyszły by dobre z mąki żytniej razowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli wychodzą z niej placki i naleśniki, na pewno uda zrobić się i gofry.
      Kiedyś trafiłam na mąkę razową, z której nie wychodziło mi kompletnie nic, dlatego sądzę, że jeśli już wcześniej robiłaś z niej coś typu naleśniki, nie ma co się wahać, ale jeśli tamte się rozpadały, lepiej użyć innej mąki.

      Usuń
    2. Na pewno spróbuję. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

      Usuń
  6. napisz koniecznie czy warto obejrzeć ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, mniam, mniam!

    /Przepraszam za nic nie wnoszący treścią komentarz, ale inaczej w tym przypadku się nie da/

    Pozdrawiam ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejna osoba, która mnie nimi kusi! ;) Chyba w końcu ulegnę i je zrobię...

    OdpowiedzUsuń
  9. Serowe, mmm... ;) musza byc przesmaczne ;)
    + chce taka forme do gofrow ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak chciałabym zjeść gofra..ale nie mam gofrownicy ;<

    OdpowiedzUsuń
  11. Robię z identycznych proporcji :) Kiedy pierwszy raz wymyśliłam je sobie parę tygodni temu, miałam identyczne spostrzeżenia. Stwierdziłam, że bezapelacyjnie biją inne na głowę, chrupiące zewnątrz, a puszyste, jakby biszkoptowe w środku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zbytnio do nich zachęcasz, oj za bardzo! :)
    Wyglądają przepięknie, takie jaśniutkie, serniczkowe;)
    Miłego weekendu w takim razie!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Obłędne, no i truskawki <3
    Gdyby tylko rodzice się zlitowali i kupili mi nową gofrownicę, która współpracuje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak ja dawno nie jadłam gofrów! Narobiłaś mi apetytu ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Miłego wypadu do kina! :)
    A gofry?! Nie wiem co powiedzieć, są genialne!

    OdpowiedzUsuń
  16. sernikowych jeszcze nie próbowałam. muszą być świetne!

    OdpowiedzUsuń
  17. pychotkowe:) u mnie jutro...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, i w takim razie smacznego! :)

      Usuń
  18. smak sernikowy to fajny pomysł. Mam pytanie bo widzę, że mamy podobny sprzęt do pieczenia gofrów. Jak długo je opiekasz, żby były chrupiące?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze mówiąc, ciężko mi powiedzieć, nigdy nie mierzyłam czasu dokładnie, zawsze robiłam to bardziej na wyczucie. mogę powiedzieć, że były to około 3 minuty.

      Usuń
  19. sernikowe? och, ja chcę gofrownicę! :P

    OdpowiedzUsuń
  20. pięknie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Sernikowe? To muszą byc pycha, zapisuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. musze w koncu kupic gofrownice;D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ach gdybym miała gofrownicę... Spring Breakers widziałam wczoraj, ale mam mieszane uczucia.

    OdpowiedzUsuń
  24. cudowne śniadanie :) ale mam smaka na gofry!

    OdpowiedzUsuń
  25. Obłędnie wyglądają, koniecznie będę musiała spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  26. takie gofry zajmują również jedno z najwyższych miejsc na podium wśród moich ulubionych gofrów. ja zwykle robię je po prostu z twarogu półtłustego. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wyglądają cudownie! I naprawdę mnie kusi by je wypróbować :) Muszę tylko zaopatrzyć się w ser:)

    OdpowiedzUsuń
  28. I ja uwielbiam takie gofry, są na prawdę przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  29. omamo. gofry sernikowe- przecież to nawet brzmi idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Co Wy chcecie od tych gofrów, że niby niefotogeniczne?! Przecież są naprawdę okey, nawet więcej niż okey!:) Wierzę na słowo, że musiały być smaczne, w końcu to gofry^^

    OdpowiedzUsuń
  31. chętnie bym ich spróbowała, tylko niestety wątpię w możliwości mojej gofrownicy:<
    miłego dnia w takim razie:) i podziel się jutro opinią na temat tego filmu, bo ciekawa jestem!

    OdpowiedzUsuń
  32. sernikowe gofry *-* pychotka !! muszę w końcu wykorzystać moją gofrownicę ;D

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam gofry mam tylko taką zwykłą gofrownice muszę sobie zafundować taką

    OdpowiedzUsuń
  34. Od miesięcy powstrzymuję się od kupna gofrownicy, bo gofry zawsze kojarzyły mi się z pysznymi pustymi kaloriami. A tu proszę, mąka żytnia i twarożek... Chyba już nie muszę sobie odmawiać ;) I ponieważ absolutnie uwielbiam sernikowe placuszki to domyślam się, że gofry są równie doskonałe :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ostatnio choruje na wszystko co ma w swoim składzie twaróg, poczynając od serników. Twoje gofry wyglądają tak słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja też chcę gofraaaaa Q___Q
    I zazdroszczę znalezienia czasu na film, ale dobrze, odpoczynek się należy : )

    OdpowiedzUsuń
  37. Takie gofry możesz mi zrobić ;))

    OdpowiedzUsuń
  38. Gofry.. i w dodatku sernikowe :o
    chcęęęęęęęęęęęęęęę je! :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja też się za nie zabieram, tylko czekam aż mama otwaorzy półkilowe wiaderko sera na sernik to jej zabiorę trochę :D

    OdpowiedzUsuń
  40. Ach tak! Niech żyją gofry! Mam takiego smaka na nie, że Hej! Wspaniały, smakowity blog

    Obserwuje.
    sophia-london.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Pyszny blog! Jestem zauroczona owsianką z espresso... :*

    Zapraszam do siebie i do obserwowania!

    OdpowiedzUsuń
  42. Cudowne gofry, kusicie strasznie nimi dzisiaj :D

    OdpowiedzUsuń
  43. Słodkie serduszka i do tego jeszcze twarożkowe! To po prostu musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Mmmm schrupałabym takie :) z reguły na śniadanie serwuję sobie takie z płatków owsianych - ale te koniecznie muszę wypróbować! ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. perfekcyjne! zrobię tylko jak dorwę gofrownicę :>

    OdpowiedzUsuń
  46. fantastyczne gofry!! wieki nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  47. właśnie - napisz jak ci się spodoba!

    OdpowiedzUsuń
  48. Wyglądają pysznie! Musze się zmobilizować i w końcu je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  49. nie dziwię się, że ulubione:)

    OdpowiedzUsuń
  50. pysznosci - musze kiedys sobie dokladnie takie przygotowac:))))

    OdpowiedzUsuń
  51. sernikowe? już je lubię, już zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Sernikowe? Świetne, podzielisz się następnym razem? :D

    OdpowiedzUsuń
  53. Chciałabym takiego serduchowego gofra *.* :> Cudowne są! :) Do tego sernikowe.. <3

    OdpowiedzUsuń
  54. A kiedy ja zrobię w końcu swoje pierwsze gofry? Coś nie mogę się zabrać! Muszę się wziąć do roboty z tymi "goferami" :) A jak te są sernikowe to również są i moimi ulubionymi, nawet jeśli jeszcze ich nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.