5.19.2013

Słodki chlebek kukurydziany

ciasto kukurydziane
kukurydziany słodki chlebek, suszone morele
cornmeal sweet bread, dried apricots
chlebek kukurydziany

To jest właśnie wspaniałe w blogowaniu. Kiedy myślę, że nie znajdę już czegoś lepszego, zawsze pojawia się nowy przepis, który wypróbowuję, a następnie się zachwycam i zapisuję w pamięci na lata. Tak stało się dzisiaj z tym chlebkiem, który może wygląda niepozornie, jednak w smaku zachwyca. Przypomina mi nieco scones, jednak przebija się tu charakterystyczny delikatny smak mąki kukurydzianej, a choć masła w wypieku jest niewiele, czuć je wyraźnie. Czyli, podsumowując - chlebek słodki, kruchy, maślany i miękki. Czego chcieć więcej? Ja nie wiem.
Poza dzisiejszym porankiem robiłam go już kilka razy, a także poleciłam kilku znajomym. Z czystym sumieniem przekazuję przepis Wam i tak samo - zachęcam do spróbowania. :)


ciastko kukurydziane
/5 porcji - 1 wielkości mojej kokilki/

- 175g mąki kukurydzianej
- 125g mąki żytniej
- 45g cukru trzcinowego
- 250 ml mleka
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 jajko
 - 45g masła + do natłuszczenia foremek
 -szczypta soli

W misce mieszamy mąki, cukier, proszek do pieczenia i sól. W drugiej ubijamy jajko z roztopionym, lekko ostudzonym masłem i mlekiem. Składniki suche wsypujemy do mokrych, mieszamy, a następnie nakładamy ciasto do natłuszczonych foremek. Pieczemy około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 200*C. Jemy solo lub podajemy ze słodkimi dodatkami.


69 komentarzy:

  1. ooo.. wygląda trochę jak duży muffin:D Ale muszę zakupić w końcu tą mąkę i trochę się nią pobawić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam takie same skojarzenie :D Przez co prezentuje się w sumie jeszcze pyszniej :D

      Usuń
  2. Dokładnie, wygląda jak wielki muffin :D Ale pewnie był pycha !

    OdpowiedzUsuń
  3. genialny ten chlebek :D
    btw, chyba się wkradł błąd, bo raczej nie potrzeba tu 12 łyżeczek proszku do pieczenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. kurcze, tylko w czym można upiec taki chlebek, jeśli nie posiada się kokilek? :( muszę coś wymyślić, wygląda na bardzo smaczny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można. Możesz zrobić to na przykład w jednej dużej formie do pieczenia (na przykład keksówce) :)

      Usuń
  5. mam pod ręką mąkę, nic tylko zabrać się do pieczenia! cudowny jest ten chlebek :D

    zapraszam do mnie: atqabreakfast.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. mi też skojarzył się z wielkim muffinem :D wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam! wygląda pysznie!
    na pewno zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglada jak mini babka :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś czuję żeby mi posmakował. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda cudownie... Jest taki puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę upiec <3 :) Tylko, że w dużej foremce. Teraz mam fazę na różne domowe pieczywo. Wygląda cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądam Twojego bloga i nie mogę się napatrzeć. Wszystko wygląda tak smakowicie! Aż mi burczy w brzuchu :P

    OdpowiedzUsuń
  13. mam makae kukurydziana ale rzadko jej uzywam- zaczelam zalowac ;p

    OdpowiedzUsuń
  14. Wielgaśny muffin chlebkowy :D Takie coś to bym wpałaszowała... a, jak mi się wydaje, mąka kukurydziana chyba jeszcze gdzieś w szafce zalega i czeka na użycie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. nie no wygląda obłędnie! ale bym chciała spróbować takiego wypieku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda cudnie! Zapisuję przepis!

    OdpowiedzUsuń
  17. Robię! Pozostał tylko dylemat czy jutro rano czy jeszcze dzisiaj ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam nie wiem... Wieczorami też go robiłam :D

      Usuń
  18. Mmm, wyobrażam go sobie z np serkiem homogenizowanym *.*
    Musiał być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojej! Uroczy! Do porannej kawki jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  20. oooo koniecznie do wypróbowania, uwielbiam np. podpłomyki z mąki kukurydzianej, więc jestem pewna, że mi zasmakuje

    OdpowiedzUsuń
  21. musiał smakować obłędnie <3

    OdpowiedzUsuń
  22. wygląda genialnie.. a opis kruche, maślane.. to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Już widzę, że będzie mi to bardzo smakowało! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Można o nim powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że jest niepozorny;) uwierz nam, wygląda super! Odkrywaj więcej takich przepisów!

    OdpowiedzUsuń
  25. piekłam kiedyś chlebek kukurydziany, ale taki najprostszy, do kanapek. nie pomyślałabym, że można z niego wyczarować też takie cudo. (;

    OdpowiedzUsuń
  26. jesteś moim śniadaniowym mistrzem :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ale on musi niesamowicie smakować z kleksem śmietany i łyżką miodu....mniam!

    OdpowiedzUsuń
  28. i znowu ubolewam, że miałam mąkę kukurydzianą, a nie miałam co z nią zrobić. w rezultacie wyrzuciłam..
    zmienię na jakąś inną mąkę, albo.. kasza kukurydziana by sie tu troche nadała?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, ja bym ją chyba zblendowała, bo mąka to mąka. Najlepiej jednak chyba poczekać do kupienia mąki kukurydzianej, bo to jednak inny smak :)

      Usuń
  29. Bardzo mnie zachęciłaś do jego zrobienia! Mniam, jaki pulchny :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudny ten wypiek <3
    Nominowałam Cię do Liebster Blog :)

    OdpowiedzUsuń
  31. przypomina muffinka w wersji BIG ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. To teraz muszę jeszcze kupić mąkę kukurydzianą i mogę robić :)
    Genialny:)

    OdpowiedzUsuń
  33. to cudowne w blogowaniu ,że można inspirować się tak pysznymi przepisami !! chlebek jest świetny , z morelami - pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  34. niech no ja tylko kupię te kokilki, to się zacznie takie fajne pieczenie D:
    swoją drogą dochodzę do wniosku, że chyba masz najbardziej urozmaicony śniadaniowy blog, codziennie zaglądam i codziennie znajduję coś, co dopisuję do swojej listy śniadań

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa, cieszę się, że tak sądzisz :)

      Usuń
  35. Na pewno pojawi się na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo się cieszę, że przepis tak przypadł Ci do gustu:) Ja tez pewnie nie jeden raz jeszcze upiekę ten chlebek:) pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  37. Zakochałam się w pierwszym zdjęciu :) Taki chlebek, pyszota :)

    OdpowiedzUsuń
  38. pewnie smakuje podobnie do babki, bo tak wygląda :D haha

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja również myślałam, że to muffin gigant. Dopiero po przeczytaniu podpisu zdjęcia dowiedziałam się, że to jednak chlebek. Z tego opisu można jednoznacznie wywnioskować, że chlebek świetnie smakuje co z resztą można również napisać o jego wyglądzie. Maślany, kruchy, słodki..Ja też nie wiem czego chcieć więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Wygląda pysznie :) Bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  41. nono, chyba po dietce się na to skuszę :)

    zapraszam na kulinarne rozdanie i na indyka w pomarańczach!
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Kiedyś robiłam ciasta kukurydzane i bardzo mi smakowały. Taki chlebek musi być boski. :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Wygląda super! Kiedyś zrobiłam coś podobnego i go przecięłam, a do środka naładowałam masę :) Mój R. powiedział że smakuje trochę jak chleb, trochę jak drożdżówka :)

    OdpowiedzUsuń
  44. fantastyczny pomysł! zapisuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Czytam Twojego bloga od kilku miesięcy. Wypróbowałam już kilka przepisów. Są na prawdę świetne! Życzę Ci powodzenia w blogowaniu, jesteś na prawdę świetna. Dopiero dzisiaj doczytałam, że masz tyle lat co ja. Sądziłam, że jest to profesjonalny blog kobiety, która ma już trzydziestkę na karku i spore doświadczenie w gotowaniu.
    Pozdrawiam Cię serdecznie, będę zaglądać systematycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Koniecznie muszę spróbować tego chlebka, cudownie Ci wyszedł. Kiedyś nawet miałam go już robić, ale zapodziałam gdzieś przepis i koniec końców zupełnie o nim zapomniałam. Ale skoro go tak zachwalasz to zapisuję przepis i tym razem nie zgubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Wygląda apetycznie ! Fajny pomysł, bo nie zawsze mam czas na wyrobienie chleba, a kupny zdecydowanie nie wchodzi w rachubę.

    OdpowiedzUsuń
  48. napiszę tylko, że naprawdę przecudowny wypiek :-) wygląda jak jakieś ciasto, babka, super :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Wygląda tak fajnie puchato! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  50. A jaką średnicę ma ta kokilka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, przepis na pewno wypróbuję, tylko poszukam jakiegoś zbliżonego naczynia :)

      Usuń
  51. jak ukochany to trzeba wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Wygląda obłędnie i pewnie tak smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  53. Jaki świetny chlebek :) Zapisuję, musi być genialny! A i uwielbiam kukurydziane! ;)

    OdpowiedzUsuń
  54. musi byc pysznie, bo wyglada świetnie;)

    OdpowiedzUsuń
  55. jakiś śliczny i słoneczny!

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.