8.22.2013

Ciasto marchewkowe

ciasto marchewkowe
 jednoporcjowe ciasto marchewkowe z migdałami i Dulce de Leche
carrot cake for one with almonds and Dulce de Leche

Jutro pierwszy dzień Altstadtfest. Od kilku lat jestem regularnym bywalcem na tym święcie, a już drugi rok muszę po prostu wyjść z domu, by się na nim znaleźć. Planuję zrobić dużo zdjęć. W tym roku będę w towarzystwie innych osób. Ja sama też będę inna. Czasem zastanawiam się, jak zmieniło się wszystko wokół mnie i we mnie. Lubię te zmiany, lubię to, że za rok nie będę już w Niemczech. Pojadę dalej. Teraz się nie zastanawiam. Sentymentalnie zachęcam do obejrzenia poprzedniej relacji, którą zrobiłam jeszcze w początkowej fazie istnienia mojego bloga. Kolejna będzie zdecydowanie mniej skromna... Jednak to dopiero w weekend.

Wiecie, nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego. Podczas gdy kombinowałam na wszelkie sposoby z innymi warzywami, tego najpopularniejszego nie zdecydowałam się zapiec. Do dzisiaj. Zakochałam się w smaku tego marchewkowego wypieku, który urzeka zarówno korzennymi aromatami, jak i specyficzną marchewkową nutą, której nie sposób się oprzeć.

 /1 porcja/
- 30g mąki żytniej
ciasto marchewkowe- 30g mąki pszennej pełnoziarnistej
- 1 jajko
- 100g marchwi
- 1 łyżka masła
- 1 łyżka jogurtu naturalnego
- 1 łyżeczka syropu z agawy
- 1 łyżka mączki migdałowej
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- szczypta kardamonu
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej

Marchewkę obieramy i ścieramy na tarce. W miseczce mieszamy mąki, cynamon, kardamon, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną. Następnie dodajemy jajko, syrop z agawy, stopione masło i jogurt. Wszystko dokładnie łączymy i wkładamy do uprzednio lekko natłuszczonej kokilki. Wkładamy do nagrzanego do 180*C piekarnika i pieczemy 40 minut. Studzimy.
*spód ciasta jest ciemniejszy, gdyż dodałam do niego jeszcze więcej cynamonu

44 komentarze:

  1. wyglada rewelacyjnie.. I ten kolor! :O

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasto marchewkowe, pyszny wypiek! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne! Tym razem PRZESADZIŁAŚ :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze chciałam zrobić ciasto marchewkowe, ale nie miałam przepisu.. teraz mogę piec :)

    OdpowiedzUsuń
  5. aż nie chce się wierzyć, że jeszcze nie jadłaś ciasta marchewkowego... :) i jak wrażenia smakowe?
    ciasto wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo pozytywne, ale tego się spodziewałam :) Marchew na słodko nie jest mi obca, a orzechy świetnie się tu komponują.

      Usuń
  6. Uwielbiam Ciebie i Twoje śniadania. Koniec tematu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja po prostu :) Uwielbiam wszelkie marchewkowe wypieki!

    OdpowiedzUsuń
  8. ciasto marchewkowe to mus :) i nie ma odwrotu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglada pysznie, tak wilgotno! no i nie wspomne o dulce le leche <3

    OdpowiedzUsuń
  10. ostatnio mam ochotę na marchewkowe - wykorzystam przepis na 100%! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ciasto marchewkowe, a taka jednoporcjowa wersja wydaję się idealna na śniadania :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nigdy nie jadłam...Chyba taka jednoporcjowa wersja jest najlepsza na spróbowanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. też nigdy jeszcze nie jadłam, podeślij kawałek :D zmiany są dobre! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie wypróbuję! Uwielbiam Ciebie za te jednoporcjowe ciacha!:D

    OdpowiedzUsuń
  15. kocham marchewkowe, kocham, najlepiej z grubą warstwą mascarpone! chyba zrobię jutro na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. marchewkowe ciacho bardzo lubię i nawet planuję zrobić w takiej większej wersji dla rodzinki również, a takie jednoporcjowe idealne na śniadanie ;) pysznie je też podałaś, z tym kremem *-*

    OdpowiedzUsuń
  17. Kusisz teraz takim ciachem, a ja nie mam dostępu do piekarnika :< A zjadłabym z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kolejny wspaniały wypiek ustawia się w kolejce do spróbowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jesteś mistrzem!! Już od dłuższego czasu chodzi za mną ciasto marchewkowe, ale te twoje zdjęcia są szałowe i mega apetyczne. Mam teraz ochotę wgryźć się w ekran :O

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam marchewki! Muszę koniecznie wypróbować przepis, zaraz po powrocie ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Marchewkowe to jedno z moich ulubionych ciast ;) Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  22. Marchewkowe ciacho - to jest to! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale ładnie wygląda, tak muffinkowo :D Jako fanka marchewki samej w sobie - jestem zdecydowanie na tak :D :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepis sobie zapisuję, będę robić ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nabrałam jeszcze większej ochoty na ciasto marchewkowe :) Pysznie wygląda Twoje!

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ładnie się prezentuje! : )
    Marchewkowe ciasto jest świetne.

    OdpowiedzUsuń
  27. lubię ciasto marchewkowe, ale moja rodzina nie przepada za nim, więc takie jednoporcjowe jest idealne :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Marchewkowe to hit u mnie w domu :-) Ale zrobienie sobie takiej porcji tylko dla siebie jest fajniejsze. Cała porcja tylko dla mnie, hihi.

    OdpowiedzUsuń
  29. Twoje ciasto ma przepiękny kolor:) I idealnie komponuje się z kremem krówkowym :)

    OdpowiedzUsuń
  30. ciasto marchewkowe ogólnie dobre jest ;) ale w Twoim najbardziej urzeka mnie masaaa ;]

    OdpowiedzUsuń
  31. serio to Twoje pierwsze marchewkowe?
    ja wielbię ciasto marchewkowe, to chyba moje najulubieńsze ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  32. Też ostatnio pokochałam ciasto marchewkowe, ale dopiero po tym, jak sama zabrałam się za jego upieczenie ;)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.