2.08.2014

Ciasto marchewkowo-kokosowe z cytryną.

dietetyczne ciasto marchewkowe

Zdrowe, pyszne ciasto - ostatnimi czasy upiekłam je kilka razy, a wcale mi się nie znudziło. Muszę dodać, że jest to chyba najlepsze ciasto z marchewki, jakie do tej pory jadłam. Nuta kokosu i cytryny idealnie pasuje do marchwi. Całość stanowi wyśmienitą propozycję na główny posiłek lub deser dla jednej lub dwóch osób (kłaniając się w stronę zbliżających się Walentynek). Gorąco zachęcam do wypróbowania - wierzę, że polubicie to ciasto równie mocno, co ja. Dodam, że choć jest jej tu najmniej, cytryna gra w nim pierwsze skrzypce - sprawia, że ciasto nabiera bardzo przyjemnego, charakterystycznego smaku, urozmaica i przebija słodycz ciasta. Jeżeli lubicie serniki, babki cytrynowe i im podobne ciasta z tym cytrynowym dodatkiem, wiecie, o czym mówię. Jeżeli nie - przekonajcie się!
Jeżeli chodzi o strukturę - ciasto nie jest wilgotne, a jednocześnie nie jest zbyt suche, ponadto nie opada. Mąka kokosowa ma to do siebie, że tworzy wypieki z jej dodatkiem bardzo puszystymi i lekkimi niezależnie od tego, co do nich dodamy - tak jest i w tym przypadku. 

dietetyczne ciasto marchewkowe
/1 duża lub 2 mniejsze porcje/
- 30g mąki kokosowej
- 20g mąki*
- 2 jajka
- 70ml mleka
- 1 łyżka syropu z agawy**
- 1 marchew (120g)
- 1 łyżka skórki cytryny
- 1/2 łyżeczki soku z cytryny
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
- szczypta soli

Jajka miksujemy z syropem z agawy. Dodajemy resztę składników - poza marchewką. Miksujemy. Marchewkę ścieramy na tarce o grubych oczkach i łączymy z ciastem. Przekładamy ciasto do lekko natłuszczonego naczynia do pieczenia i pieczemy 30 minut w 180*C. Ciasto można wyjmować i podawać od razu - nie opada.
*w wersji bezglutenowej: ryżowa
**można zastąpić miodem, cukrem (1,5 łyżki) lub inną substancją słodzącą
dietetyczne ciasto marchewkowe

47 komentarzy:

  1. Jak patrzę na składniki to wierzę, że najlepsze :D już nie raz się przekonałam że mąka kokosowa i marchew super się komponują. Z taką cytrynową nutą musi być jeszcze smaczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne apetyczne zdjęcia, a ciasto założę się, tez smakuje niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  3. najlepsze? w takim razie zapisuję przepis, warzywne wypieki lubię najbardziej. a tym bardziej takie jedno porcjowe, bo u mnie ciasto wcale nie znika w zawrotnym tempie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. dziś zjadłam marchewkowe ciacho z mąką kokosową! kiedy zobaczyłam twój nowy wpis od razu się uśmiechnęłam - taki zbieg okoliczności, że trafiłyśmy z podobnymi ciastami :)
    twoje jest świetne i na pewno w tej wersji też je wypróbuję, bo zakochałam się w tym smaku :) mąka kokosowa jest po prostu genialna! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam mąkę kokosową i ciasto marchewkowe też :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niech no tylko dorwę w końcu mąkę kokosową... Jestem pewna ze to ciasto by mi posmakowało - ma w sobie moje ukochane smaki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kokos i cytryna? ;o Uwielbiam ♥ ! A mąkę kokosową można zastąpić inną? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale ważne, żeby miała takie same właściwości chłonące, jak kokosowa. No i dodaj wtedy coś kokosowego, bo to już nie ten sam smak...

      Usuń
  8. Marchewka z kokosem i cytryną? Nie łączyłam tego nigdy, a widzę, że wiele straciłam! Z pewnością zrobię takie ciacho, w wersji BIG :-))

    OdpowiedzUsuń
  9. W takim razie muszę kupić w końcu mąkę kokosową!
    Super połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmmmm.... opis i zdjęcia niesamowicie zachęcają do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ooo, wspaniałe jest to połączenie, nic dziwnego, że tak często u Ciebie gości. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W sumie cytryny nigdy nie dodawałam, ale to całkiem zachęcający pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Już wiem do czego jeszcze wykorzystam mąkę kokosową :D Świetne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  14. wszystkie warzywne ciasta uwielbiam odkąd zrobiłam ciasto z cukinią :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasta warzywne mają "to coś" w sobie, a marchewkowe nawet podwójną ilość tego czegoś *.* Muszę w końcu zakupić tą mąkę kokosową, bo Twoje wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten dodatek cytrynowego akcentu musi być świetny ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. jejuuuu musi byc mega!! u mnie zero składników w lodowce i mało czau :( ale na bank zrobie kiedys

    OdpowiedzUsuń
  19. No i jest nawet dodatek cytryny<3 Ach, już się nie mogę doczekać, co mi tam wyczarujesz na śniadanie...

    OdpowiedzUsuń
  20. jak takie ciasta powtastają z nudy, to ta nuda jest jak najbardziej w porządku!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciasto super! Ciekawie wygląda od wewnątrz. W sumie dawno nie jadłam ciasta marchewkowego...

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubię zestawienie mąki kokosowej z cytryną, chyba zaraz po jej duecie ze świeżo wycisnietym sokiem pomarańczowym (zamiast mleka) lub duszonymi mandarynki. Na mące kokosowej z cytryną, z tego co pamiętam, piekłam jednoporcjowe bananowo- cukiniowe z wanilią, polecam, ja z marchewką wypróbuję na pewno!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka kokosowa z sokiem pomarańczowym? Muszę tego spróbować

      Usuń
  23. jeszcze nie miałam styczności z mąką kokosową, ale widzę, że nie warto zwlekać

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie mam cytryny, czemu ja nie mam cytryny?! Lecę jutro do sklepu :P Bosko wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  25. To ciacho ma chyba same zalety! Wygląda wspaniale, a smakuje na pewno jeszcze lepiej! Z pewnością spróbuję, tym bardziej, że dawno nie jadłam żadnego wypieku. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. mmm.. wyglada smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  27. o maaatko, boskości kochana tutaj dajesz, same boskości! :)
    Kolorem zachwyca, a co dopiero smakiem ^^

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda obłędnie! Połączenia kokosa i marchewki jeszcze nie próbowałam, jednak wiem, że u Ciebie wszystko jest pyszne! Zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  29. A moja mąka sobie stoi i nic z nią kreatywnego nie robię... Czas to zmienić, jest tyle z nią pyszności! Tak jak to ciasto : )

    OdpowiedzUsuń
  30. Beautiful cake! The flavors look amazing together.
    Pinned!

    OdpowiedzUsuń
  31. Czy jak pokroi sie tej wypiek na "kromki" to jak one ske maja do wielkości kromki chleba ?;p moznaby je tak jak chleb jesc, czy sa małe?
    Pozdrawiam. Ps. Uwielbiam twoje przepisy i o wiecej kokosowej proszę! Buziaki z Dolnegoslaska :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta foremka ma szerokość około 8cm, więc to byłaby kromka takiego raczej małego chlebka :) Jeżeli jednak upiecze się z np. podwójnej ilości składników w większej foremce, to już będzie taki typowy kształt chleba - świetnie się nada jako właśnie słodkie kromki zamiast zwykłego chleba :)

      Cieszę się bardzo, pozdrawiam! :)

      Usuń
    2. Jejuu! Takim ciepłem od ciebie "bije" :) strasznie cię lubie <3

      Usuń
    3. Dziękuję! :) I jak tu zachowywać się inaczej, skoro odwiedzają mnie tacy sympatyczni ludzie. Zawsze cieszę się, że ktoś ma ochotę zajrzeć na mojego bloga, a jeśli jeszcze lubi przepisy, to już jest multum :)

      Co do mąki kokosowej, bo zapomniałam wspomnieć - na pewno pojawi się z nią jeszcze wiele przepisów, bo odkąd po raz pierwszy jej spróbowałam, nadal nie mogę wyjść z zachwytu nad nią!

      Usuń
  32. Zrobiłam i odpłynęłam - pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Robię na śniadanie, masz jakiś ulubiony sklep internetowy ? Szukam namiarów, np z mąką kokosową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię robić zakupy w sklepie guiltfree.pl, jest tam oczywiście mąka kokosowa, a także np. sezamowa lub migdałowa. Ogólnie rzecz ujmując, to bogato wyposażony sklep z szybką dostawą.

      Usuń
  34. Smaczne ciacho. Opaść nie mało co, bo nie urosło, ale ogólnie ok :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.