10.11.2015

Najlżejsze ciasto marchewkowe (220kcal)

dietetyczne ciasto marchewkowe
 dietetyczne ciasto marchewkowe
low-kcal carrot cake





Piękna jesień staje się coraz zimniejsza. Ubieram kolejne warstwy ubrań, piję coraz więcej kawy, używam coraz więcej cynamonu. Częściej otwieram piekarnik i wyciągam parasol. Spędzam popołudnia z przyjaciółkami, częściej dodając zdjęcia na Instagrama i Snapchata (@anitaklich) niżeli na bloga. Otulam się kocem i oddaję muzyce. Jest dobrze. 



Ciasto marchewkowe to bez cienia wątpliwości jeden z najbardziej sztandarowych jesiennych wypieków. Popularnością cieszy się nawet wśród tych, którzy na co dzień nie są wielbicielami warzywnych wypieków. 

W swoim życiu próbowałam już wiele wersji ciasta marchewego: tych mniej i bardziej zdrowych, w większości przypadków przepysznych. Dzisiejszy przepis staje się jednak moim ulubieńcem w zakresie zdrowych ciast jesiennych. Mimo niesamowicie niskiej zawartości kalorii (220 kalorii na porcję), cieszy przepysznym smakiem i wcale nie wymaga wielu składników. Po wypróbowaniu tego przepisu zrobiłam je trzy razy z rzędu, by koniec końców upiec blachę, bo moje współlokatorki zwiedzione zapachem również zapragnęły go spróbować. Ja jestem pewna, że to ciasto będzie królować w mojej kuchni przez całą jesień (i nie tylko). Przekonajcie się, że warto spróbować!

/1 porcja/
dietetyczne ciasto marchewkowe- 200g marchewki
- 3 białka
- 1 żółtko
- 20g mąki żytniej*
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- szczypta sody oczyszczonej
- dowolna substancja słodząca
- ziarenka z laski wanilii**
*można zastąpić kukurydzianą
**opcjonalnie

Marchew zcieramy na tarce. Zółtko miksujemy z mąką, wanilią, cynamonem i substancją słodzącą (u mnie: słodzik w płynie). Następnie dodajemy marchew, mieszamy dokładnie. Białka ubijamy na sztywną pianę z sodą oczyszczoną, a następnie delikatnie mieszamy z resztą ciasta. Masę przekładamy do lekko natłuszczonego naczynia ceramicznego i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 185*C przez 35-40 minut. Studzimy, a następnie podajemy solo lub w towarzystwie jogurtu, prażonych migdałów lub owoców.

dietetyczne ciasto marchewkowe



56 komentarzy:

  1. Słodko - Słony Świat Ilony11 października 2015 02:04

    Ciasto marchewkowe to absolutny "must have" każdej jesieni :) A w Twojej, lekkiej wersji tym bardziej można je jeść bez wyrzutów sumienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam ;) ja mam własnie w kuchni ciasto z batatów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dodałabym jeszcze jakieś orzechy i rodzynki, ale wtedy już nie byłoby tak lekko ;d

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na takie delikatne, cudne! Marchewkowe mogłabym jeść cały czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To już wiem co zrobić, gdy zostaną mi jakieś białka po pieczeniu ciasta drożdżowego! Genialne! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lekkie i na pewno przepyszne :D
    Wygląda super! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto wygląda bardzo profesjonalnie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam ciasto marchewkowe, ale zawsze wychodzi mi zakalec. Bardzo smaczny zakalec, ale niestety wolałabym jednak aby ciasto było puszyste :) Mam nadzieję, że Twój przepis jest odpowiedzią na moje troski :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ilość cynamonu, kawy i dyni jest wprost proporcjonalna do liczby minionych jesiennych dni :P Jak ładnie to ciasto wygląda! Chyba jednak poczekam aż ochłonę po wczorajszym zdenerwowaniu na ciasto marchewkowe, a potem robię! P.S. poszukiwania Inki karmelowej trwają, do tej pory rzuciła mi się w oczy tylko czekoladowa :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Idealne na jesień :) Uwielbiam ciasto marchewkowe!

    OdpowiedzUsuń
  11. Też uwielbiam marchewkowce i jeśli tylko będę miała znowu jakieś białka "na zbyciu" to wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. w takim razie zapisuję przepis bo coś czuję, że niedługo takie smaki wrócą do łaski i u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dużo cukru/substancji slodzacej dodalas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam słodzika w płynie - na oko, ale normalnie dałabym łyżkę stołową syropu z agawy. :)

      Usuń
  14. marchew w wypiekach jest niezawodna <3 uwielbiam ją w połączeniu z korzennymi smakami <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Bałabym się, że ciasto takie spektakularnie opadnie. Ale nawet jeśli tutaj było tak właśnie, to dzięki temu zyskało przy okazji na ciekawej strukturze wierzchu masy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny pomysł, ale marchewka w cieście do mnie nie przemawia. Wolę buraczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. piekłam podobne ciasteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  18. NIe znam nikogo kto by nie lubił takiego ciacha!

    OdpowiedzUsuń
  19. Takiemu ciachu nikt nie powie "NIE" bynajmniej to nie będę ja :D

    Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie. Do zdobycia książka "Cukiernia Lidla" oraz zestaw do herbaty. http://jagodzianacoffee.blogspot.com/2015/10/konkurs-swietujemy-z-jagodziana-coffee_12.html

    OdpowiedzUsuń
  20. U mnie na blogu już jutro pojawi się ciasto marchewkowe! Twoje jest rewelacyjne i kusi samym widokiem <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Za mną już marchewkowo-dyniowa wersja :) Smak jesieni po prostu. Również przesadzam z ilością kawy i cynamonu, a najlepiej ich połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda pysznie! :)
    Dzięki za przemiły komentarz na moim blogu, dzięki niemu odkryłam Twojego bloga i również się inspiruję Twoimi przepisami :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Faktycznie, ciasto leciutkie :D Zdecydowanie zachęca niską kalorycznością :D
    Muszę wypróbować :3

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy jest bardziej miękkie i puszyste czy zbite? Fajnie, że udało Ci się wypracować sprawdzony i lekki przepis, bo w innych dominuje straszna ilość oleju, co powoduje, że marchewkowe wcale nie jest takie lekkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pyszne ciasto na jesień zaprezentowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zawsze chcialam zrobić coś w tym stylu, ale najpierw muszę kupić taką formę. ;-;

    OdpowiedzUsuń
  27. O! Czegoś takiego właśnie szukałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepis na pewno wypróbuję, bo ciasto wygląda wspaniale; ) No i skład mi się podoba, zrobię właśnie z mąką kukurydzianą :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jadła niedawno także polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam ciacha marchewkowe <3
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  31. super pomysł z tym ciastem, bo zwykle wszystkie naładowane są szklankami oleju, i z początku warzywne ciasto okazuje się bombą kaloryczną

    OdpowiedzUsuń
  32. Ekstra, naprawdę mało kalorii

    OdpowiedzUsuń
  33. ile tej sody oczyszczonej? nie ma jej w wymienionych składnikach.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczypta. Dziękuję za uwagę, już dodaję :)

      Usuń
  34. marchewka na blaszy, mniam mniam :),
    pzd ciepło http://fantastic-brand.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Wygląda bardzo apetycznie, aż mnie kusi by wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Wygląda bardzo apetycznie, spróbuję zrobić jak tylko wrócę do domu. Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  37. wygląda super, muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  38. ciasto wygląda mega smacznie i rzeczywiście lekko. chociaz pewnie lepsze od ciasta to pozytywna energia płynąca z czasu spędzanego z przyjaciółmi :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Spróbowałam i muszę przyznać, że to ciasto jest boskie w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Super przepis, to Twój pomysł? :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Cudownie wygląda! Fajne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  42. superanckie i jeszcze jak najlżejsze.... to biorę całe !

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.